joi, 22 august 2013

GALBIORI CU USTUROI IN SOS DE SMANTANA


Printre ciupercile mele favorite sunt galbiorii. Acum e sezonul lor si cum tocmai ce am facut o excursie pe Transalpina, m-am ales si cu niste galbiori proaspeti, frumosi si aromati ! Am decis sa-i gatesc asa cum ii gatea bunica cand eram copil. Poate am schimbat doar un pic reteta ;)

INGREDIENTE:
500 gr. Galbiori proaspeti
4-5 graunti de Usturoi
2 Cepe galbene
O legatura de Ceapa verde
100 ml. Smantana pentru gatit
25 gr. Unt
Ulei de masline, sare, piper, fulgi de chilli


MODUL DE PREPARARE:
Foarte simplu. Nu aveti nevoie de cunostinte deosebite. Doar de galbiori proaspeti !
Pe care ii veti spala sub jet de apa rece. Daca mai au si radacini, indepartati-le cu ajutorul unui cutit. Lasatii intregi. Ii rupeti in jumatati doar daca aveti si galbiori mari. Curatati ceapa si usturoiul, apoi tocati-le. Ceapa o veti toca solzi. Ceapa verde o veti taia rondele si separati partea alba de cozile verzi.

Incingeti bine uleiul de masline si caliti in el ceapa tocata impreuna cu partea alba de la ceapa verde si un praf de sare. Cand ceapa a devenit sticloasa adaugati ciupercile si untul.


In cateva minute ciupercile isi vor lasa sucul. Caliti-le in sucul lor pana ce acesta scade (10 minute). Adaugati smantana pentru gatit si mai tineti pe foc pana se ingroasa un pic sosul. Asezonati cu sare, piper si fulgi de chilli dupa gust. Opriti focul si adaugati usturoiul tocat marunt si rondelele de ceapa verde.

Serviti-le cat sunt calde ;)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Da-ti cu parerea..... !